Nyheter Husvagn.se

Så blir namnet på nya rekordstora campingkedjan

Husvagn.se 2019-11-25

Nu är det officiellt vad som blir resultatet av sammanslagningen mellan Nordic Camping och First Camp. Det nya varumärket blir First Camp. Detta innebär alltså att varumärket Nordic Camping försvinner.

Med hela 2,5 miljoner gästnätter i ryggen, och ett helhetserbjudande som blir något utöver det vanliga lanseras nu den nya campingkedjan, First Camp.

– Vi har både visionerna och musklerna som krävs för att förvalta ett växande intresse för camping, säger vd:n Johan Söör.

Ny logotyp First Camp

Redan till sommaren kommer koncernens 40 campingar att erbjuda gästerna ett gemensamt koncept med till exempel barnklubb och aktiviteter. En ny logo och grafisk identitet har också tagits fram och man kommer snabbt att känna igen sig, vilken av destinationerna man än besöker. Den nya uppdaterade hemsidan firstcamp.se finns redan nu tillgänglig med alla destinationerna. Det råder stark medvind i den nylanserade campingkedjan:

– Vi har haft en fantastisk sommar! Antalet gästnätter för oss har denna sommar ökat med 6-7%, vilket är två-tre gånger så mycket som campingbranschens genomsnittliga tillväxt, och vi taktar nu på 2,5 miljoner gästnätter per år, säger Johan Söör, vd för den nybildade kedjan First Camp, och fortsätter:

– Med nya First Camp lanserar vi en campingkedja som vänder upp och ner på hela besöksnäringen! Vi har både visionerna och musklerna som krävs för att förvalta ett växande intresse för camping. För även om hemester var nyord redan 2009, är det först nu som det verkligen exploderat! Att semestra klimatsmart, naturnära och flexibelt är melodin för sommaren 2020.

Vad händer med bonuspoängen från Nordic Camping?

En fråga många trogna gäster förmodligen har, vi kan tryggt meddela att de poäng man samlat ihop kommer följa med in i det nya systemet. Gäster från Nordic Camping kommer även att känna igen sig i First Camp. Det är med utgångspunkt från bådas identiteter som konceptet tagits fam. First Camp planerar även att växa de kommande åren, från idag 40 stycken till närmare 60 campingplatser.


– Vi vill göra det enklare för campare och gäster att upptäcka mer av Sverige! Med 40 destinationer på samma hemsida, i samma app och i samma bokningssystem blir vi unika för branschen. Ingen annanstans är det så smidigt att boka sin campingsemester. Besöksnäringen har i hög grad professionaliserats senaste åren, och nu är det dags för oss att göra även campingupplevelsen helgjuten. Från en smidig bokning, till en fantastisk upplevelse på plats, avslutar Johan Söör. 

Läs mer:

Planera sommaren redan nu, sök bland Sveriges campingplatser

Fler nyheter

Mest lästa

Tack för din prenumeration!

Du har nu valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev.